VanMoof ging in juli 2023 failliet. Het Nederlandse e-bikemerk had jarenlang snel gegroeid, maar kon de operationele kosten en de servicekosten aan bestaande klanten niet meer dragen.

In 2023 nam McLaren Applied het merk over via dochteronderneming Lavoie. Sindsdien is VanMoof volledig opnieuw opgebouwd: nieuw management, nieuwe engineering en een groeiend netwerk van 200+ verkooppartners en 250+ servicepartners in 16 landen. In juni 2025 lanceerde VanMoof de nieuwe S6 en S6 Open.

VanMoof is dus terug — en dit keer met een stevigere basis. Fietsmannetje in Noordwijk is officieel verkoopdealder van de S6 en S6 Open (vanaf augustus 2026 leverbaar).